Olyckan, ole dolyckan

Jag borde nog ha skrivit det här inlägget i torsdas, eller iallafall igår. För det var då det hände, men jag har haft så hemskt mycket att göra. Dessutom gör det lite ont att skriva.

Iallafall så sulle jag hacka lök. Jag skulle laga curryquorngryta. Men jag är väldigt klantig, så istället för att hacka löken så hackade jag nästan av min fingeropp. Den satt fast lite grand. Jag och mamma gick runt i kvarteret och sökte efter en sjuksköterska alternativt en undersköterska somkunde bedöma hur allvarligt fallet var. Självklart var jag mycket chockad. Jag höll på att svimma, och hade lock för öronen och allt möjligt. Eftersom att vårt lilla ghetto är fullt av sjuksköterskor och dyiikt fick vi ganska snart klart för oss att det var bäst att åka till akuten.

Det var en högst märklig kväll. Jag fick sy fem stygn för att fingertoppen skulle sitta kvar, och detutan bedövning. Det gjorde skitont, men jag hade tagit en alvedon tidigare, så det hjälpte nog. Som tur var var undersköterskan som hjälpte doktorn jättesnäll och trevlig. Emellanåt hade ag faktiskt ganska kul. Läkaren verkade verkligen gila sitt jobb. HAN hade kul när han sydde ihop mig. Heh.

Nu har jag iallafall mitt finger i en fingertuta. (Det var ungefär det roligaste namnet på något seriöst jag hade hört.) Det gör rätt ont, och jag går på antibiotika. Men jag tror att  jag iallafall ska gå på picknick med vännerna ikväll. Men jag har iallafall en hemskt bra anledning att skippa spela kubb. Jag hatar kubb. Brännboll är roligare, men det får jag ite heller spela. Det är bara jobbigt ialafall.

Nå, see ya iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0