Vår

Jag tycker om vår, om den kommer i april och inte i december. Jag tycker om att det droppar och smälter, att solen lyse så att det kommer barmark som amn kanske kan få sitta på och sola lite medan man arbetar  med något skolprojekt. jag tycker om när de första blommorna skjuter upp ur  marken och men känner sig sidär vårglad över att mörkret ÄNTLIGEN är borta.
För att inte tala om när träden plötsligt är ljusgröna och man ser en nyckelpiga vandra omkring för första gången sedan sommaren. Åh. Vår är härligt.
Det var nästan vår när jag kom hem. Visst var det en massa snö kvar, men vad kan man begära när man bor här? Tyvärr blir man allt som oftast lurad, och på fredagen snöade det igen. I stan la sig inte snön på marken, men det gjorde den här. Nu har den väl smält bort igen.
Det bästa ligger ännu framför oss. En hel sommar . Och när den väl är där kommer vi knappt att fatta det förrän det är höst igen. Men det är så det är. Värmen är rastlös och när jag känner den blr jag också rastlös. På sommaren är jag alltid iväg någonstans.
Jag längtar till fårö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0